3 سال قبل  1681

آب، اکسیری شگفت انگیز برای پوست شما

آب، اکسیری شگفت انگیز برای پوست شما

نوشیدن آب زیاد ضروری است

آب دارای نقش های زیادی در بدن می باشد و بیشتر از نصف وزن ما را آب تشکیل می دهد و آب در تمامی فرآیند های بدن شرکت فعال دارد و به عنوان پایه تمام مایعات بدن شناخته می شود که این مایعات عبارتند از خون، عروق، ادرار، لنف و شیره های گوارشی.

اما خاصیتی که آب برای پوست دارد، این است که؛

آب یک نرم کننده داخلی برای پوست محسوب می شود و با مرطوب کردن و تمیز کردن و نرم کردن آن، موجب تقویت کیفیت سلامتی و زیبایی پوست می شود و از پیری زودرس آن جلوگیری می کند.

افراد معمولی باید روزانه بین 8 تا 10 لیوان آب پاکیزه مصرف کنند و طبیعتا این مقدار در آب و هوای گرمتر افزایش می یابد.

منتظر تشنگی نباشید؛ معمولا ما اینگونه هستیم که تا تشنگی به ما فشار نیاورد، آب نمی خوریم ولی این نوع رفتار کاملا اشتباه است چراکه تشنگی یک نوع واکنش است به کمبود آب شدید در بدن، پس برای مصرف آب نباید منتظر تشنگی ماند بلکه سعی کنید به طور منظم به مقدار لازم در طول روز آب مصرف کنید تا در نتیجه از سطوح داخلی بدن خود محافظت کرده باشید.

در بین مایعات آب از جایگاه اول برخوردار است و در مرحله بعدی آبمیوه ها و چایی های گیاهی سفارش می شود.

دقت کنید که الکل و نوشیدنی هایی که حاوی کافئین هستند و نوشیدنی های جوشان نه تنها برای شما فایده ای ندارند بلکه مضر هم هستند چراکه موجب کاهش سطح آب بدن می شوند و حتی شیر هم خیلی سفارش نمی شود چراکه این مایع هم موجب کاهش آب بدن است.

آب سرد و محافظ از سلامتی پوست

باید در کنار استفاده از ماسک ها و کرم های طبیعی، به یکی از عواملی که شاید خیلی از ما به آن دقت نمی کنیم هم توجه کرد، منظورم درجه حرارت آب در هنگام حمام و شست و شوی صورت است که تاثیر بسیاری در کیفیت پوست شما دارد.

اگر شما در حمام از آبی داغ استفاده می کنید و به این کار عادت کرده اید باید بگویم که متاسفانه پوست شما مقداری در معرض خطر قرار گرفته است و بهتر است هرچه سریع تر آب داغ را به آب سرد تبدیل کنید.

سبد خرید 0