3 سال قبل  1703

سبک زندگی، عاملی موثر در زیبایی پوست

سبک زندگی، عاملی موثر در زیبایی پوست

سبک زندگی، عاملی موثر در زیبایی پوست

اگر می خواهید به پوستی درخشان و کاملا سالم برسید پس باید یک سبک زندگی برای خودتان مشخص کنید. بله برای داشتن پوست سفید و درخشان شما مجبور هستید که سبکی از زندگی را انتخاب کرده و بخشی از زمان خود را به این موضوع اختصاص بدهید، ما در این بخش موثرترین مولفه هایی که باید رعایت کنید را برایتان مطرح می کنیم:

قبل از خواب صورت خود را خوب بشویید

توصیه می کنیم که حتما قبل از خوابیدن صورت خود را به خوبی بشویید و با صورتی تمییز و پاکیزه بخوابید. و شما با شستن صورت خود قبل از خوابیدن شرایط تنفس و جوانی پوست خود را به خوبی فراهم کرده اید و حتی Macrene Alexiades که یکی از بزرگ ترین متخصصان نیویورکی است گفته است:

این بزرگ ترین جنایت است (خوابیدن بدون شست و شوی صورت) که شما در حق پوست خودتان می توانید انجام بدهید. خواب بهترین موقع برای جوانسازی و اصلاح پوست شما است.”

اول دست ها بعدا شستن صورت

هیچ گاه با دستانی که شسته نشده اند صورت خود را نشویید و نیازی به یادآوری نیست که دستان شما دائما در معرض باکتری و آلودگی ها قرار دارد. سعی کنید برای شستن دست هایتان از یک صابون آنتی باکنریال خوب استفاده کنید و دستان خود را با آبی که گرم است بشویید و اگر در طول اگر بیرون هستید پس از دستمال های مرطوب استفاده کنید.

لایه برداری طبیعی از پوست انجام دهید

سعی کنید هر چند وقت یک بار از پوست خود لایه برداری کنید و اما چگونه لایه بردار طبیعی تهیه کنیم؟

یک قاشق غذاخوری از نمک و شکر را با هم ترکیب می کنیم و مقداری هم آب به آن اضافه می کنیم تا حالت خمیری و رقیقی به دست بیاورد، حالا آنرا به خوبی هم بزنید و آب اضافه را بیرون بریزید. این خمیر را به آرامی و به شکل دایره وار بر روی پوست خود بمالید.

شما با این لایه بردار طبیعی قادر خواهید بود تا آلودگی ها را از سطح پوست خودتان محو کنید.

هر روز ضد آفتاب بزنید

سعی کنید از مرطوب کننده با SPF 15 یا بالاتر از آن را مصرف کنید.

استفاده از ضد آفتاب بسیار مهم و ضروری است چراکه اشعه فرابنفش در هر حال تاثیر خودش را بر روی پوست شما می گذارد چه در حال قدم زدن در خیابان باشد و یا در حال رانندگی باشید و یا حتی اگر شما در کلاس درس باشید باز هم این اشعه تاثیر گذار خواهد بود.

با پوست و صورت خود دوست باشید

به طور کلی باید گفت که: با صورت خود خشن رفتار نکنید و باید بدانید که کندن با انگشت یا چلاندن پوست یا فشار دادن آن باعث می شود باکتری هایی که در سطح پوست وجود دارند به اعماق پوست برسند و ماندگار شوند که موجب زخم شدن و مشکلاتی از این قبیل در پوست شما می شود.

 

پوست خشک و سفت به معنای پوست تمییز نیست

خیلی از ما فکر می کنیم وقتی پوستمان سفت می شود یعنی خیلی تمییز است و هیچ چربی یا باکتری ای بر روی آن وجود ندارد ولی این تصوری غلط است.

شما برای برطرف کردن خشکی و حساسی پوست خود باید از پاک کننده هایی که چرب هستند استفاده کنید و همچنین می توانید از فوم ها استفاده کنید.

توجه کنید: هرچه از صابون بیشتر استفاده کردید پوستتان خشک تر می شود و هرچه کمتر استفاده کنید لطیف تر خواهد شد.

استشمام هوایی که سالم و بدون آلودگی است و همچنین از مقداری رطوبت برخوردار است بسیار مفید است. همچنین سعی کنید پوست خود را در معرض باد شدید و اشعه خورشید قرار ندهید و اگر هم در معرض آنها قرار گرفتید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 

گوارش خود را کترل کنید

خارج شدن فضولات بدن و مواد زائد از راه های مختلف همچون مدفوع و ادرار و عادت ماهیانه و عرق و … دارای اهمیت بالایی در سلامتی بدن و علی الخصوص پوست بدن دارد.

پس اگر با مشکلات قاعدگی یا یبوست مواجه هستید بهتر است که آنها را جدی بگیرید.

 

خوش اخلاق باشید

شاید برایتان عجیب باشد که حالات روحی ما هم در کیفیت پوست ما موثر است و اگر می خواهید پوست شما از کیفیت لازم برخوردار باشد و خوشرنگ باشد پس دور غم و غصه را خط بکشید که اینها موجب زردی و بدرنگی پوست می شود و حتی اگر احساسات ناراحتی و غم شما افزایش یابد، پوست شما تیره رنگ خواهد شد.

 

خوب بخوابید و استراحت کنید

هنگامی که شما خواب هستید سلول های شما جوان می شوند و پوست شما خاصیت ارتجاعی خواهد یافت و سفت تر می شود.

 

 ورزش کنید

شما با ورزش های مناسب می توانید سطح متابولیسم بدن خود را افزایش دهید و به روند بازسازی پوست خود کمک قابل توجهی نمایید.

سبد خرید 0